onsdag 12 november 2014

Skrik tills jag hör dig om döden nu stör dig..

Nu stör döden mig, så jag skriker för jag vill inte ha tystnad omkring mig mer…

Döden är för mig den tystnaden som lämnas efter någon vi älskar, något som vi så gärna vill höra igen. Min sorg över de förluster som sköljt över mig det senaste året, min bror och min far till (den där jävla) cancern men även att jag inte får träffa min älskade dotter. Att stå bredvid och vara helt maktlös, att inte få hämta sitt barn, bara för att en inte vill…

Jag hoppades att all den hjälp jag kämpat för från socialen skulle göra skillnad, men ord som ”även fast du inte får träffa din dotter kommer du alltid vara pappa” skär igenom mig som glödande järn.

Jag vill inte att tystnaden ska vara där, jag vill inte att dina leksaker ska ligga under din säng orörda och tysta. Jag önskar att jag ska få höra dig igen, dina ord som kunde lyfta min dag och ge mig så mycket kärlek.

Jag kan inte släppa på min sorg, rädd för de tårar som aldrig skulle sluta komma…jag vill inte förlora dig, jag ger inte upp.

Ja, jag är naiv, jag vill tro.


//Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar