lördag 29 mars 2014

Solen skiner och jag älskar dig!

Ser utöver mitt lilla kaos, som nu huserar i min lägenhet. Det ska bytas matta i hallen (där har jag för tillfället bara spånplattor) sen även ska det bytas matta & tapeter i barnens rum vilket gör att det är möbelkaos, allt detta ska fixas först på måndag. Klockan elva så kommer den lilla jäntan springandes och skrikandes efter mig, hjärtat lyfter till höjder som inte går att beskriva. När jag kramar om henne och andas in djupt så känner jag hennes lilla hand som klappar på min axel, det känns som om hon säger ”Det är ok pappa!”. Allt rinner av mig då, inga bekymmer i världen har nått mig på resten av dagen.

Vi började med en enkel lunch och drog sen till tåget mot Järvsö, hon älskar att åka kollektivt hon sätter sig ner och stirrar ut genom fönstret och sen pekas alla spännande saker ut. Väl framme på stationen så somnar hon efter 2 min i vagnen vilket gör promenaden i solen lugnare, och jag känner hur skönt det är med att bara få vara med en av de två sakerna jag verkligen älskar över allt på denna jord. Svänger upp mot Järvzoo och står en stund där jag ser hur slalomåkarna glider ner för den mjuka backen, tar av mig jackan vinkar åt en vän som kör förbi och vandrar vidare med sol i sinnet.

Går runt åt fel håll (den mindre roliga biten med fåglar) och hinner lagom runt halva Järvzoo innan hon vaknar, precis vid Lodjuren, hon pekar och säger ”meeeiiio!”.  Jag bär runt henne som om mitt liv hänger på att hon är nära, vi letar alla djur men när vi inte hittar ett gör hon ett snarkljud och pekar mot inhägnaden.
Vi avslutar dagen med att gå till Condis för en bulle innan vi sätter oss på tåget tillbaka till Ljusdal, väl hemma igen blir det pannkaka med grädde och glass.  


En dag att hålla nära till hjärtat när det blåser

//Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar