tisdag 26 augusti 2014

Ofullständig

Från en dag till en annan, vi ser livet ur olika perspektiv och upplever livet ur sina totala olikheter.
Att under det senaste året har jag gått ifrån känslan av lätthet, till förtvivlan, till hopplöshet vidare har det vänt en sväng till hopp men sedan gått över till total förtvivlan och där i mörkret så tändes ljuset och har med sommaren blivit ett liv.

Att under tidens gång förbluffas över hur jag anpassat mig efter varje del av livet och aldrig givit efter på mig själv, det är nya sidor som jag gläds åt och de driver mig framåt.

Förra veckan fick jag fått nytt jobb, ett jobb som utmanar mig och som jag tycker riktigt mycket om. Detta glädjer min bror, då det var hans sista önskan att jag skulle hitta tillbaka till mina studier mot att bli lärare.

Att få jobba med kunskap och med att nå fram med sitt budskap är ett yrke som är otroligt givande, känslan när jag lyckas förmedla mig och jag får ett "jaha nu förstår jag!" är obeskrivbar. Jag är väldigt glad att få komma tillbaka till samma skola och kollegor (om än att jag saknar dig Mr.Judo).

Jag är så tacksam för alla som finns runt om mig!

Tack för att finns där!

/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar