tisdag 25 februari 2014

Längtan jag saknat

När jag nu går till jobbet så har jag en längtan i mitt bröst som det var längesen jag kände av den, en känsla som när oftast fått när jag tittat upp mot himmelen och sett flygplanen. Jag vill här ifrån, jag vill resa bort. Bort från svek, från de vita lögnerna och den gråa vardagen som sprider sig lik den smältande svarta snön. Längtan och drömmar är något som jag gärna tapetserar mina väggar med nu, det är något som behövs när allt slask rinner längs gatan. 

När jag känner den skräckblandade förtjusningen när planet accelererar och lyfter, jag känner milen bakom mig och bara glömmer allt om bara för några dagar. Jag hör barn leka och värmen av solen mot mitt ansikte, jag öppnar mina ögon där är verkligheten, skolgården där barnen leker och solen har brutit genom molnen och träffar mig i ansiktet.

Jag är otroligt glad över mitt jobb, men trots att står utan jobb till sommaren så har jag nog aldrig längtat efter sommaren så mycket som jag gör nu. Längtan efter de varma dagarna då man kan ge sig ut på en löprunda utan underställ, längtar efter att höra fåglarna sjunga och dofterna av alla växter.  

Jag vill till framtiden, till min längtan och drömmar, där jag känner lyckan och solen lyser och värmer min kropp..


/Kristoffer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar